
היום זה חובה: קורס ניהול לשכה למזכירה בכירה
בעלות ובעלי עסקים מצליחים, חברות וארגונים יודעים, שסוד ההצלחה תלוי ביכולות מערך המזכירות המקצועית. ידע הוא כוח: לימודי תעודה בניהול לשכה ומזכירה בכירה
יותר ויותר בעלות ובעלי עסקים, חברות וארגונים, שולחים את המזכירות והמזכירים שלהם ללימודים.
המסלול המוביל הוא מסלול לימודי תעודה עבור ניהול לשכה ומזכירה בכירה בשילוב התמחות. במכללה לניהול וקריירה משלבים התמחות משפטית, רפואית וחשבי שכר.
המציאות העסקית הקיימת היום מחייבת, בעסק קטן או בחברה גדולה, אנשי ונשות מקצוע עם ידע רחב בניהול בכלל וניהול זמן בפרט.
בעולם כל-כך טכנולוגי ומהיר, לידע וליכולת המקצועית של מזכיר/ה בכיר/ה, מוסמכ/ת לניהול לשכה, דרישה רבה בשוק התעסוקה.
איך בוחרים מזכירה בכירה או מנהלת לשכה?
ראשית, מהן הגדרות התפקיד. בעיקרון שליטה מלאה בכל הקשור לתחום ארגון וניהול.
כמובן, הנהלת חשבונות במשרד. התפקיד חייב לכלול יכולת כתיבה מנהלית וכן תכתובת עסקית. תקשורת בינאישית, ניהול זמן ושליטה מלאה בכל תחומי ניהול השירות. כמובן, התמודדות עם מצבי לחץ וטכניקות לטיפול במשברים.
כל הסעיפים הללו הם חלק בלתי נפרד ממסלול לימודי תעודה. כך, למשל, יכולת ארגון וניהול, נלמדת – גם תיאורטית וגם מעשית בלימודי מבוא לארגון וניהול וכן ארגון וניהול מתקדם.
במשרדים רבים דורשים לשלב גם התמחות. למשל, התמחות משפטית הכוללת לימודי מבוא להכרת דיני חוזים, מכר, קניין, תאגידים, דיני עבודה ועוד. ולא רק, אלא גם יסודות אבטחת מידע ושמירה על פרטיות מידע הלקוחות, ניהול תיקייה משפטית ומסמכים משפטיים.
התמחות רפואית כוללת לימודי מבוא לסוגי מקצועות הרפואה, היכרות עם מונחים רפואיים בתחומים שונים, החל מגורמי מחלות ועד היכרות עם אנטומיה, טוקסולוגיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.
כמובן, שבחלק זה של הלימודים יש דגש רב עם היכרות האתיקה רפואית וסוגיות משפטיות רלוונטיות.
בתחום זה למשל, חשיבות רבה ללימוד סגנונות תכתובת מנהלתית בארגונים רפואיים ומידענות רפואית. כמו גם, לתחום תקשורת בינאישית, ניהול זמן והתמודדות עם מצב לחץ.
התמחות נוספת היא בשילוב חשבי שכר
מזכירה בכירה חייבת לדעת להכין תלושי משכורת ולהכיר רכיבי שכר והכרת הטבות סוציאליות.
היא חייבת לשלוט בגילום שכר, הבנת והכרת ברוטו – נטו ותמחור שכר עבודה. כמובן, שזה כולל היכרות עם קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים וקופות גמל.
זאת לצד ניכויי חובה ורשות, רישום בהנהלת חשבונות. החלק הבירוקרטי מחייב יכולת מילוי והיכרות עם טפסים על-פי חוק: 101, 102, 161.
היכרות עם דיני עבודה ומשמעותם. בכלל זה, חופשה, הבראה, הלנת שכר, הגנת שכר, מחלה ועוד.
לסיכום. מנהל או מנהלת לשכה מקצועית, ממש כמו מזכיר או מזכירה בכירה, מהווים חלק בלתי נפרד מהצלחתו של עסק.
יתרונות לימודי תעודה בתחום זה רבים.
הלימודים עצמם מתקיימים אחת לשבוע בשעות הערב.
הלימודים כוללים ידע תיאורטי רב וכן שיעורי פרקטיקה (התנסות מעשית).
המרצים, כולם בעלי הסמכה רשמית, וחשוב מכך, כולם בעלי ניסיון אמיתי מהשטח.